Aeberhard - Att vidga sitt perspektiv – boksamtal och svenska som andraspråk
Bradling - Särskiljande och det allmänmänskliga - om gymnasieskolans litteraturdidaktik
Cananau - English-Language Literature Teaching and Democratic (Higher) Education
Dahl - Kreativa män och empatiska kvinnor – röster om författarskap i läromedel för gymnasieskolan
Dellming & Palmstierna Einarsson - EXPERIENCING LITERATURE: TOWARDS A THIRD SPACE
Dodou - Litteraturstudiers värde inom det akademiska engelskämnet
Eckart - Litteratur i nya medier och kreativt skrivande i online- litteraturundervisningen
Economou & Lyngfelt - Skönlitteratur i skolans två svensk-ämnen
Ekstam - Literature as a way of thinking and the envisionment-building classroom
Gray - Teaching Literature and the Environment
Höglund - Videopoesi: litteraturtolkning som förhandlingsprocess
Johansson - Litteraturdidaktik – närläsning, upplevelse, förståelse
Lindberg - Litteraturvetenskaplig forskning i Sverige 2000-2016
Lundström & Graeske - Spawn 2.0 - Att spela sig till läsning
Marx Åberg -Litteraturens roll som plattform för autenticitet och motivation i språkundervisningen.
Nordenstam - Svenska med didaktisk inriktning. Några röster.
Persson - Att läsa en bok på franska - från nybörjarläsare till akademisk skribent på tre terminer?
Rosenbaum - Det står faktiskt i texten!
Sommervold - Læreroppfatninger om litteraturundervisningens betydning i norskfaget på ungdomstrinnet
Svensson - Multimodal Text Universes and Teaching Creative Thinking
Uddén - Questioning the Canon: Teaching Historical Critical Thinking
Vie - Biografien som utgangspunkt for samtaler om dannelse
Söderberg & Rejman - Tummelisa och litteraturdidaktiken
Uddén & Frato - Kritiskt tänkande i skola och högskola: att tänka historiskt och kreativt
Sidan uppdaterad 2017-08-25